Η Αρχιμουσικός και Μονωδός (Υψίφωνος) Μάτα Κατσούλη είναι Καθηγήτρια Μονωδίας στο Ωδείο Athenaeum.

Ως μαέστρος έχει διευθύνει πολλές παραγωγές τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Τον Ιούνιο του 2022 διηύθυνε το σύνολο εγχόρδων Consonantia και ομάδα νέων λυρικών τραγουδιστών σε συναυλία με τίτλο «Μικρή Νυχτερινή Μουσική», με άριες του Μότσαρτ, στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσό, τον δε Απρίλιο, την Πασχαλινή συναυλία «Commune: Λυγμοί». Διηύθυνε την παραγωγή της Μικρής όπερας του κόσμου «Έτσι κάνουν όλες» το 2011. Προετοίμασε τους μονωδούς στις όπερες «Ο θρίαμβος της Κλέλιας» και «Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ».
Έχει διδάξει στο Στούντιο Όπερας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ το διάστημα 2012-2017 ήταν διευθύντρια της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ.

Το ντεμπούτο της στην όπερα έγινε το Μάρτιο του 1993 με την εμφάνισή της στο ρόλο της Nannetta (Falstaff) του G. Verdi δίπλα στο διάσημο βαρύτονο R. Panerai και με Αρχιμουσικό το Λ. Καρυτινό, σε παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ μέχρι το τέλος του 1994 είχε ερμηνεύσει Adele (Die Fledermaus) του J. Strauss, Oscar (Un ballo in maschera) του G. Verdi, Blonde (Die Entführung aus dem Serail) του W. A. Mozart για την Εθνική Λυρική Σκηνή και Barbarina (Le nozze di Figaro) του W. A. Mozart στην πρώτη της συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Έκτοτε έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, τη Γερμανική Όπερα του Ρήνου (της οποίας ήταν μόνιμο στέλεχος από το 1999 έως το 2003), το Φεστιβάλ του Φλωρεντινού Μαΐου, το Φεστιβάλ του Μονπελιέ, το Κέντρο Τεχνών Μόσχας, και με διάφορους άλλους φορείς, ερμηνεύοντας:  Αdina (Ľ elisir ď amore), Rosina (Il barbiere di Siviglia), Mimi και Musetta (La Bohème), Tosca, Rusalka, Olympia (Les contes ď Hoffmann), Micaëla (Carmen), Lucia (Lucia di Lammermoor), Gilda (Rigoletto), Carolina (Il matrimonio segreto), Woglinde (Das Rheingold), Angelica (Orlando furioso), Fanny (La cambiale di matrimonio), Isifile (Giasone) του Cavalli, Aristea (Ľ Olimpiade) του Paisiello, Amanda (Le grand Macabre) του Ligeti, Λευκή Βασίλισσα (Οι δραπέτες της σκακιέρας) του Γ. Κουρουπού, Ελένη της Τροίας (Επιστροφή της Ελένης) του Θ. Μικρούτσικου, Μυρρίνη (Λυσιστράτη) του Μ. Θεοδωράκη.

Ξεχωριστή θέση στην καριέρα της έχουν οι ρόλοι σε όπερες του W. A. Mozart: Pamina (Die Zauberflöte), Fiordiligi και Despina (Così fan tutte), Contessa και Susanna (Le nozze di Figaro), Donna Elvira (Don Giovanni) και του G. F. Händel: Alcina στην ομώνυμη όπερα, Romilda (Serse), Arianna (Arianna in Creta), και Ifigenia (Oreste).

Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες μουσικής δωματίου και ορατόρια: Der Messias του Händel, Requiem του Mozart, Ein deutsches Requiem του Brahms, Stabat Mater του Pergolesi, Te Deum του Bruckner, Carmina Burana του Orff, Vier letzte Lieder του R. Strauss, Symphonie Nr. 9 του Beethoven, Symphonie Nr. 4 του Mahler, Cinq mélodies populaires Grecque του Ravel, Εννιά Ρωμαίικα Τραγούδια του Ριάδη, Σ’ αγαπώ, Πολιτεία και Μοναξιά του Μ. Καλομοίρη, String Quartet Nr.2 for strings and voice του Schönberg, Sonette der Elizabeth Barrett-Browning του E. Wellesz, Έσσεται ήμαρ, Λειτουργία Αρμονίας του λόγου, Κοντσέρτο της Θεονόης και Ρέκβιεμ για το τέλος του Έρωτα του Γ. Κουμεντάκη, Βαρνά του Θ. Μικρούτσικου, Χαϊκού και Έντεκα και μια νύχτες του Γ. Κουρουπού, Ελντοράντο του Κ. Κριτσωτάκη).

Έχει συμπράξει ως σολίστ με ορχήστρες και σύνολα όπως: Ορχήστρα Τόνχαλλε Ζυρίχης, Συμφωνικές Ορχήστρες Κολωνίας, Ζυρίχης και Δρέσδης, Ορχήστρα του Νοβοσιμπίρσκ, Καμεράτα Στουτγκάρδης, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Καμεράτα, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Συμφωνική Ορχήστρα της Ε.Ρ.Τ., Ορχήστρα της Πάτρας κ.α. κι έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ.

Πολλές από τις ερμηνείες της, τόσο στην όπερα όσο και στα ορατόρια και τη μουσική δωματίου, έχουν γίνει σε πρώτη πανελλήνια αλλά και παγκόσμια εκτέλεση. Επίσης έχει συμπράξει στις ηχογραφήσεις των έργων: Η επιστροφή της Ελένης του Θ. Μικρούτσικου με την εταιρία ΕΜΙ, Οι δραπέτες της σκακιέρας του Γ. Κουρουπού με την εταιρία Ankh, Αντίς για όνειρο (παραγωγή της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας) με την εταιρία Universal και τελευταία σε συνεργασία με το μαέστρο Γ. Πέτρου την όπερα Oreste του Händel ερμηνεύοντας τον ομώνυμο ρόλο, όπου και τιμήθηκε με το βραβείο “choc” του περιοδικού “Monde de la musique” και “Diapason 4” του περιοδικού “Diapason” που έγινε για λογαριασμό της εταιρίας MDG.

Η Μάτα Κατσούλη κέρδισε το 1993 την υποτροφία “Μαρία Κάλλας” και το 1996 διακρίθηκε στον διεθνή διαγωνισμό «Βιντσέντσο Μπελλίνι» της Ιταλίας. Αφού αποφοίτησε (1994) από το Ωδείο Αθηνών με Δίπλωμα Μονωδίας και ειδικά Βραβεία για τις φωνητικές και μουσικές της ικανότητες (τάξη Κ. Μορφονιού), συνέχισε τις σπουδές της στην Ιταλία με τη σοπράνο Γκ. Ραβάτσι. Έχει μελετήσει επίσης τεχνική και ερμηνεία όπερας στο πλαίσιο σεμιναρίων με τους: Κ. Πασχάλη, Ζ. Πηλού, Α. Χριστοφέλλη, Ι. Κοτρουμπάς, Ν. Ζαχαρίου, Σ. Παπούλκα, Φ. Βουτσίνο, Δ. Καλαφάτη και Γ. Μέττερνιχ.

Μελετάει διεύθυνση Ορχήστρας με τον μαέστρο Μίλτο Λογιάδη.